ליברמן: חוק המרכולים – הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני

איתי גדסי No Comments on ליברמן: חוק המרכולים – הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני

יו"ר סיעת "ישראל ביתנו", אביגדור ליברמן, ממשיך להציג קו תקיף כנגד חוק המרכולים וטוען: הפרה בוטה של סעיף 26 בהסכם הקואליציוני • עם זאת, סבור ליברמן, כי אין עילה לפרישה מהממשלה בעיקר בעקבות המצב הבטחוני הרגיש

שר הביטחון, אביגדור ליברמן צילום: דוברות הכנסת
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הביטחון ויו"ר מפלגת "ישראל ביתנו", אביגדור ליברמן, דיבר בפתח ישיבת סיעתו ואמר: "אני רוצה לברך את כוחות הביטחון ששמו את ידם על הרוצח של החייל בערד, כמובן מה שכבר הותר לפרסום שמדובר ברצח על רקע לאומני ולכל השאר אנחנו נתייחס בהתאם לשחרור המידע, אבל מה שחשוב להדגיש זה את הצלחת כוחות הביטחון לעצור את אותו רוצח".

"לגבי הנושאים הנמצאים היום על סדר היום ואני רואה פה לא מעט עיתונאים שאני קצת הופתעתי מאופי הכתיבה שלהם. לגבי הנושא של חוק המרכולים – כשחתמנו על ההסכם הקואליציוני עם הליכוד בסעיף 36 אכן מופיע שאנחנו מבקשים ומסכימים כולנו, כל סיעות הקואליציה, לא לקדם חוקים חדשים בנושא דת ומדינה ללא הסכמה של כל הסיעות".

"קשה לתרגם את זה כזכות וטו אבל אין פה משהו אחר, מדובר בהפרה בוטה של אותו הסכם קואליציוני שנחתם אתנו. אנחנו דיברנו על זה, התרענו, דיברתי על זה גם אתמול בישיבת ראשי הקואליציה ובכל זאת הקואליציה החליטה לקדם את הצעת החוק בניגוד להסכם הקואליציוני שנחתם עם ישראל ביתנו. לכן אנחנו הודענו שנצביע בניגוד למשמעת הקואליציונית ובניגוד להחלטת הנהלת הקואליציה, אנחנו נצביע בכנסת כנגד אותה הצעת חוק. מה ששמחתי לראות הוא שבלעדינו היום לקואליציה אין רוב כדי להעביר את חוק המרכולים והוא נדחה למועד אחר. אני מקווה שגם במועד האחר אנחנו נצליח לעצור את אותה חקיקה שהיא באמת הפרה בוטה של הסטטוס-קוו, הפרה בוטה של כל מה שהתרגלנו אליו בשנים האחרונות".

"אני חושב שגם עצם ההתערבות של השלטון המרכזי בנעשה בשלטון המקומי הוא דבר מאוד לא רצוי, בכל עיר יש גם ראש עיר וגם מועצת עיר, בטח ובטח שהם מכירים הרבה יותר טוב את המצב בתוך הקהילה שלהם, מה קורה בקרב האוכלוסייה באותה עיר או באותו כפר ואין שום צורך להכתיב להם מלמעלה את ההלכות או את הרגלי החיים בניגוד למה שאנשים התרגלו ואוהבים. אין שום סיבה, ואמרתי את זה גם בישיבת הסיעה הקודמת, לפתוח מרכולים בשבת בבני ברק ואין שום סיבה לסגור את המרכולים או המסעדות בשבת בראש פינה. כל מקום צריך לפעול לפי אופי הקהילה והיישוב. בכל אופן אני שמח ומקווה שלא רק לשבוע הזה הצלחנו לעצור את החקיקה ואני מראש עונה על השאלה שבטח כולם פה רוצים לשאול- "האם אנחנו נפרוש?". אנחנו לא נפרוש מהממשלה, אנחנו לא נשים אולטימטום, אנחנו לא חושבים שזה נכון ברגע הזה לגרור את המדינה לבחירות מוקדמות, זה לא נכון לגרור במצב הביטחוני הרגיש את המדינה לסבב בחירות חדש וזה לא נכון שמישהו מהקואליציה הנוכחית יפיל את ממשלת הימין".

"אם הממשלה הזו תלך לבחירות מוקדמות זו להערכתי תהיה האחריות של המפלגות החרדיות שפשוט יצאו בצרור של יוזמות חד-צדדיות, ממתווה הכותל עד לחוק הגיור, הרכבת בשבת וכרגע חוק המרכולים, בוררות שמנסים לקחת לבתי דין רבניים. כל הדברים האלה, צרור הפעלתנות הזאת החד-צדדית, זה דבר שאכן יכול לסכן את הממשלה והאחריות היא על ראשי המפלגות החרדיות כפי שאמרתי".

"כמו שאמרתי, אנחנו כרגע בנושא של החוק הצבענו נגד ואנחנו נצביע כך במליאה, הדוגמא של חוק המרכולים שנדחה היום זה דוגמא קלאסית. כולל הנכונות שלנו להצביע במליאה כנגד הקואליציה".



0 תגובות